בתהליך תכנון והקמת בריכת שחיה חשוב לקחת בחשבון גם את סביבת הבריכה. הבריכה עצמה בהחלט תופסת את מירב תשומת הלב, אבל כמה פעולות חשובות ישדרגו את חווית השימוש שלכם בבריכה.

במאמר זה נפריד בין האלמנטים שחייבים להימצא בסביבת בריכת השחיה וכאלו שאופציונאלים בלבד:

אלמנטים חובה בסביבת הבריכה:

ריצוף – את השטח הצמוד לבריכת השחיה חובה לרצף בריצוף בגימור מונע החלקה (אנטי סליפ רמה C) ברוחב של כמטר לפחות.

גידור –  לקבלת טופס 4 ברוב הרשויות נדרש מבעלי הנכס לגדר את בריכת השחייה מטעמי בטיחות. כיום בשוק יש אפשרויות גידור מגוונות בעלויות שונות:

  1. גדר רשת נשלפת – התקנה פשוטה – קדיחה בריצוף, הטמעת תושבת וחיבור הגדר. עלויות: כ-250 ₪ למטר, לא כולל התקנה.

  2. גדר קבועה – גדר קבועה מזכוכית/עץ/פלסטיק ועוד. עלות משתנה.

  3. גדר אוטומטית חשמלית עם מנגנון עולה ויורד – גדר מזכוכית מחוסמת עם מנגנון אוטומטי הנטמע בקרקע לקו אפס בלחיצת כפתור. התקנה מורכבת המצריכה תשתיות הכנה למנגנון, תשתית חשמל וניקוז. עלויות: כ15,000 ₪ למטר, לא כולל זכוכית.

חשמל – תקנות חשמל בסביבת בריכת השחיה הינן בגדר חובה. חל איסור להתקין שקעים או גופי תאורה מעל 24V בטווח של עד 2.5 מטרים מקו מי הבריכה.
יש לקחת בחשבון גם את שקע החשמל לרובוט הניקוי לבריכת השחיה. 

אלמנטים אופציונאליים בסביבת הבריכה:

גינון –  בריכות שחיה בסביבת גינה/קיר גינה מצריכות צמחייה מותאמת כדי להימנע מלכלוך תדיר בבריכה, תקלות במסנן כתוצאה מסתימות או חוסר נעימות כללי. המלצות לגינון: עצים עם שורשים לא תוקפניים ובמרחק סביר מהבריכה, עצים ללא פירות המושכים בעלי כנף, פרחים ללא פריחה מתפרקת ומתפזרת, עצים עם עלים קטנים מידי, צמחייה שאינה מושכת דבורים ועוד.

צל –  הביקוש לבריכות שחייה פרטיות רק עולה בכל שנה כמו הטמפרטורות החמות בעונת הרחצה.  יש לקחת בחשבון אזורי הצללה בסמוך לבריכה או קירוי מלא של הבריכה (מאפשר רחצה בכל ימות השנה עם תוספת מערכת חימום).

מטבח חוץ - בריכת שחייה פרטית הופכת את החצר לאזור משחקים ופאן. מומלץ להתקין בסביבה מטבח חוץ כדי לאפשר לרוחצים נגישות לאוכל ושתיה מבלי להרטיב את הבית עצמו. את המטבח לרוב מאבזרים במנגל או תנור לעל האש או פיצות. 

שירותים ומקלחון חוץ – בבריכות ציבוריות יש חובת התקנת מקלחון שטיפה בקרבת הבריכה מטעמי היגיינה. בבריכות פרטיות אין חובה כזו, אך התקנה כזו מומלצת. רוחצים נקיים יותר בהכרח משפיעים על איכות המים וכמות חומרי החיטוי.

תא למנגנון כיסוי מנגנונים  לכיסוי הבריכה מותקנים במיקום חיצוני. מומלץ לבצע חיפוי למגנון לשמירה ולמראה העיצובי של הבריכה (ישנם מנגנונים המותקנים ברצפה/קיר הבריכה). 

מכסה לחדר מכונות – חדר מכונות הוא החלק החשוב ביותר בבריכה. לצורך תחזוקת הבריכה באופן שוטף, יש להכנס לחדר המכונות אחת לשבוע. לשם כך, חשוב שהמעבר לחדר, הכניסה לחדר והשהות בו תהיה נוחה וזמינה. מכסה חדר מכונות הידראולי מאפשר כניסה קלה.