סוגי בריכות שחייה

ארבעה סוגים עיקריים של בריכות שחייה קיימים היום בשוק: בריכות שחיה מתועשות, בריכות שחייה מפיברגלס ,בריכות שחיה מבטון ובריכות נירוסטה. ההבדל מתבטא באיכות לאורך זמן וברמות מחיר, כאשר לכל קטגוריה יתרונות וחסרונות משלה. בתחתית סולם העלויות נמצאות בריכות השחייה המתועשות, במקום טוב באמצע בריכות השחייה מהפיברגלס, לאחר מכן בריכת השחייה מבטון על סוגי החיפויים השונים ולבסוף בריכת נירוסטה עם מראה ייחודי ומשקל נמוך.

תעלת גלישה

בבריכות שחייה ציבוריות התקן מחייב התקנת תעלת גלישה מזה שנים רבות. המצב שונה בבריכות שחייה פרטיות כאשר הבחירה בתעלת גלישה נעשית מטעמים אסתטיים בלבד - הבריכה פשוט נראית הרבה יותר טוב כאשר מפלס המים מגיע למפלס המשטח ההיקפי ויוצר בעצם משטח אחיד עם הריצוף. יש מגוון וריאציות לתכנון תעלת גלישה בבריכת שחייה פרטית - ראו כמה דוגמאות בתמונות למטה.

בריכת סקימר

סקימר הינו אביזר אשר שואב את פני המים העליונים של בריכת השחייה. המושג בלעז skim מתייחס לשכבת המים הדקה הנוצרת בעת זרימת המים מעל סף הכניסה לסקימר. בתוך הסקימר יש מדף הצף עם פני המים ויוצר מצב שרק שכבת מים דקה נשאבת לתוך פתח היניקה, ככל ששכבת המים דקה יותר כך מהירות הזרימה גדולה יותר ושטח פני המים בתוך בריכת השחייה הנשאב אל תוך הסקימר גדול יותר. חשוב לדאוג לתקינות המדף - בלעדיו הסקימר אינו ממלא את תפקידו.

חדר מכונות לבריכת שחייה

מאד מומלץ למקם את חדר המכונות של בריכת השחייה מתחת למפלס העליון של מי הבריכה ובצמוד לבריכה עם קיר משותף. מיקום זה יבטיח פעולה יעילה של מערכות הבריכה לאורך שנים עם רמת רעש מזערית וסיכון מינימלי לנזילות. את פתח הכניסה לחדר המכונות ניתן לרצף באבן המשטח ההיקפי או לכסות בדק.

מכל איזון

מכל איזון רלוונטי רק לבריכות עם תעלת גלישה ונועד: 1) לספק כמות מים להצפת בריכת השחייה באופן רציף כדי לקבל את אפקט משטח המים בגובה הריצוף. 2) לאזן את הפרשי מפלס המים הנגרמים עם כניסת ויציאת מתרחצים לבריכה. 3) לאפשר זרימת מים מתעלות הגלישה ללא חדירת אויר למערכת הסינון. מכל האיזון בדרך כלל בנוי כחלק ממבנה חדר המכונות עם פתח נפרד בתקרה או פתח אטום למים מתוך חדר המכונות.

משאבת סיחרור/סינון לבריכת שחייה

המשאבה היא בעצם לב המערכת של בריכת השחייה, תפקידה להזרים את המים דרך מערכת הסינון והחיטוי ע"י יניקה מבורות הניקוז ו\או תעלת הגלישה ומכל האיזון של הבריכה, דרך המסנן, מערכת חימום המים, מערכת החיטוי (כלורינטור \ UV \ מלח וכו'),  והחזרה לבריכת השחייה ע"י מפזרי המים ברצפה או בקירות. משאבות משמשות בבריכות שחייה גם ליצירת אפקטים של מים - מפלי מים, מזרקות וכו'.

מסנן/פילטר לבריכת שחייה



אם נשווה את משאבת בריכת השחייה ללב המערכת הרי שהמסנן מהווה בעצם את הכליות, תפקידו ללכוד ולהפריד את הלכלוך הפיזי המומס במי בריכת השחייה וע"י כך גם להוריד את רמת העכירות במים, וגם להסיר את המצע האורגני המשמש להתפתחות חיידקים. קיימות כמה שיטות סינון, נתייחס מתוכן לעיקריות: סינון חול, סינון דיאטומי וסינון קרטריג'. בבריכות שחייה פרטיות נעשה בעיקר שימוש במסנני חול בשל קלות תפעולם. בבריכות ציבוריות נעשה שימוש גם במסננים דיאטומיים בשל רמות הסינון הגבוהות שהן מספקים. מסנני קרטריג משמשים כרגע בשוק בעיקר בבריכות עיסוי - ג'קוזי.

מסנן שיער לבריכת שחייה

מסנן שיער או מסנן מוקדם או בשמו הלועזי PREFILTER, STRAINER BASKET מותקן על קו יניקת המים מבריכת השחייה לפני או כחלק אינטגרלי ממשאבת הסינון. תפקידו של מסנן השיער ללכוד את הלכלוך הגס שהצליח לעבור את רשתות היניקה בבריכת השחייה לפני כניסתו למשאבה ולפני שנגרם נזק או סתימה. בדרך כלל מכסה מסנן השיער שקוף כדי שניתו יהיה לראות אם הצטבר בתוכו לכלוך. אינדיקציה למסנן שיער סתום - חוסר זרימה במשאבת הסינון או לחץ נמוך כללי במערכת הסינון.

בור ניקוז לבריכת שחייה

שמו של בור הניקוז קצת מטעה, נכון שבין השאר הוא משמש גם ליניקת מים לצורך ניקוז \ ריקון בריכת השחייה אולם ביום יום הוא ממלא תפקיד חשוב במערכת טיהור מי הבריכה. מערכת הסינון יונקת מים באופן רציף מבור הניקוז ומנקודות היניקה העליונות בבריכה - סקימרים או תעלת גלישה לצורך טיפול - סינון וחיטוי. למרות שקיימים בשוק בורות ניקוז בצורת אביזרי פסטיק זולים, מומלץ בחום להשתמש במסגרת עם רשת ניקוז מנירוסטה המותקנת בשלב החיפוי הפנימי של בריכת השחיה, כך נוכל לוודא שהרשת מיושרת לחלוטין עם פני החיפוי.

תאורה תת מימית

 

גופי תאורה LED החליפו בשנים האחרונות את נורות ה PAR56 הרגילות שהותקנו בבריכות השחייה בעבר. נורות ה LED מצטיינות באורך חיים, עמידות ועוצמת הארה יציבה לאורך זמן. את גופי התאורה מתקינים בעומק כ 50 ס"מ מתחת פני המים ותמיד בצד המוסתר מאזור הישיבה למניעת סנוור. כבלי ההזנה של התאורה התת מימית מצופים ניאופרן - חומר עמיד לכימיקלים. תאורה תת מימית בבריכת שחייה חייבת להיות מוזנת במתח נמוך - 12V עם מפסק הגנה על כל גוף תאורה בנפרד.

אינלט - INLET (מפזר מים מסוננים)

אינלט (או בשמו המלא: מפזר מים מסוננים) תפקיד חיוני  בתהליך טיהור בריכת השחייה, לא מספיק לדאוג לסינון או חיטוי מי הבריכה - יש לוודא שמים מטוהרים מגיעים אל כל קצוות הבריכה. הדרך הבדוקה לבצע זאת היא להתקין כמה שיותר מפזרי מים מסוננים ברחבי הבריכה. למרות שחברות רבות עדיין מתקינות אינלטים בקירות הבריכה - התקנת האינלטים ברצפה מייעלת משמעותית את פיזור המים המסוננים, מי הבריכה נשאבים דרך הסקימרים \ תעלות הגלישה (בחלק העליון של בריכת השחייה) עוברים תהליך טיהור ומוחזרים אל קרקעית הבריכה. בדרך זו הסירקולציה של המים המטוהרים בבריכה אופטימלית.

כלורינטור ומערכות חיטוי אלטרנטיבות לבריכה

פעולת החיטוי בבריכת השחיה מתבצעת במקביל לפעולת הסינון, ע"י החדרת חומר הלוגני כדוגמת כלור או ברום ישירות למי הבריכה. לצורך זה מומלץ לעשות שימוש בכלורינטור\ ברומינטור אשר מחובר ישירות לצנרת מערכת הסינון בחדר המכונות ותפקידו למנן חומר חיטוי למי בריכת השחייה. לא מומלץ להניח את חומר החיטוי במשאבה או בסקימר כדי למנוע נזקי מינון גבוה מדי של חומרי החיטוי לרכיבי המערכת כגון המשאבה, רכיבי פלסטיק ונירוסטה ומחליף החום במערכת החימום של הבריכה. גם במקרים של שימוש באמצעי עזר כדוגמת אוזון או UV עדיין יש צורך בחומר חיטוי שאריתי במי הבריכה אשר יחסל את הזיהומים מיד במגע עם המים.

כיסויים לבריכת שחייה

רבים נוטים לחשוב שהשימוש בכיסוי לבריכת שחייה הוא לצורכי בטיחות בלבד. אכן, כיסוי חשמלי (ולא כיסוי צף) מאפשר בטיחות מרבית בזמן שאין פעילות בבריכה. מעבר למימד הבטיחותי, כיסוי חשמלי מאפשר שמירה על טמפרטורת המים כאשר הבריכה מחוברת למשאבת חום. יתרון נוסף לכיסוי בבריכה הוא שמירה על רמת ניקיון הבריכה באופן כזה שלכלוך חיצוני לא נכנס לבריכה.

חימום בריכת שחייה

כל אחד מכיר את תחושת הטבילה בבריכת מים קרים. הצריבה הראשונה משתקת והופכת את הרחצה לפחות נעימה. למזלנו, מדינת ישראל התברכה במזג אויר חמים ברוב השנה. ולמרות זאת, כדי להאריך את עונת הרחצה, ניתן לחבר לבריכה משאבות חום שיאפשרו שימוש ארוך ונעים יותר. המשאבות פועלות בשיטה דומה למזגן הביתי. לכל בריכה יש להתאים את גודל המשאבה. ההתאמה מושפעת ממספר גורמים בניהם:  - גודל הבריכה- ככל שהבריכה גדולה יותר, כך נזדקק למשאבות חום נוספות, מיקום גיאוגרפי – תנאי מזג האוויר, מיקום הבריכה – קיימים פערים בין חימום בריכת חצר לבריכת פנטהאוז במגדל רב קומות. חימום של בריכה בגודל סטנדרטי (7*3) אורך כיום וחצי ויכול להמשך זמן רב יותר כאשר האוויר יבש במיוחד. לכן יש להיערך מראש בימים קרירים. אנו ממליצים ללקוחותינו המעוניינים במערכות חימום בבריכת השחייה להוסיף כיסוי חשמלי כדי לחמם באופן אידיאלי את הבריכה מבלי לקבל חשבון חשמל גבוה יותר.

מערכת שחייה נגד הזרם - בריכת זרמים

עד לפני מספר שנים המושג "בריכת זרמים" כלל לא היה נפוץ בישראל, דבר שהשתנה לאור העניין שהמערכת יצרה. אז מה בעצם הופך בריכת שחייה לבריכת זרמים? מערכת שחייה נגד הזרם היא מספר ג'טים המשחררים זרמי מים חזקים כדי ליצור התנגדות במים בעת שחייה. הזרמים החזקים נוצרים כתוצאה ממשאבה בספיקה גבוהה. התוצאה? הבריכה הופכת לבריכה ספורטיבית המאפשרת שחייה, גם כאשר מידותיה קצרות. את המערכת ניתן להתקין בכל בריכת שחייה בנויה. ברוב המקרים, המערכת מותקנת בבריכות קטנות שמשמשות לרחצה, בן אם מבחירה או מאילוצי שטח.

לוח חשמל

סולמות ומעקות

סולמות ומעקות מנירוסטה הן הסולמות הנפוצים בבריכות שחייה פרטיות וציבוריות. לרוב משולב יחד עם מדרגות יצוקות (בהמשך).

ניטור פיקוד ובקרה לבריכת השחייה

מדרגות כניסה לבריכת שחייה

הכניסה והיציאה מהבריכה הם חלק חשוב בבריכת השחייה. המדרגות יצוקות מבטון כחלק ממבנה הבריכה ומעוצבות על פי בחירה - מדרגות מצד לצד, מדרגות בצד ימין או שמאל בלבד ומדרגות מרכזיות. ניתן לבחור מדרגות בגימור מרובע או עגול.  משולבות עם ספסל ג'קוזי.

ספסל ג'קוזי כחלק מבריכת שחייה

ספסל עיסוי/ספסל ג'קוזי, הוא מערך של זרמי מים וזרמי אוויר. הספסל נותן טאצ' של ג'קוזי בתוך הבריכה ומוסיף עוד עניין ואטרקציה בבריכה. השימוש שלו נע בין שחרור שרירים אחרי שחייה או פעילות ספורטיבית ועד רביצה נעימה. את משענת הספסל ניתן לתכנן ולבנות בזווית של 90 מעלות או יותר עם משענת גב נוטה. אז מי אמר שצריך לבחור בין ג'קוזי לבריכה כשאפשר לשלב?

איטום בריכת שחייה

איטום בריכת שחייה - בין השלבים החשובים והקריטיים ביותר בתכנון ובבניית בריכת שחייה. לנו, כחברה המתמחה בבניית בריכות שחייה על גגות הנושא חשוב במיוחד מאחר והנזק הפוטנציאלי הכרוך בנזילה מבריכת שחיה על הגג גבוה לאין שיעור מבריכת השחייה בחצר, כתם רטיבות - קטן ככל שיהיה ישפיע מיד גם על החדרים \ קומות האחרות בבית.

מכסים הידראוליים לחדרי מכונות של בריכות שחייה


מכסה הידראולי לחדר מכונות של בריכת שחייה מעניק נוחות ויעילות לתפעול חדר המכונות. המכסה ההידראולי משתלב בקו העיצובי של סביבת הבריכה בעזרת חיפוי המתאים לריצוף. קבוצת gsb בשיתוף פעולה עם "NEPTUNE פתרונות לוגיסטיים" מתקינים מכסים הידראולים חשמליים ומכניים בפרויקטים פרטיים מגוונים. עוד על המכסה ההידראולי: עשוי ברזל מגולוון/נירוסטה – לבקשת הלקוח. חתוך בלייזר – לרמת גימור גבוה. על גב המכסה מרצפים – אבן/שיש/דק. בעל זרועות מתכווננות לקביעת גובה המכסה בהתאם לריצוף. בעל קנט זווית נירוסטה לריצוף קל ופשוט. בעל ידית הברגה נשלפת לאחר סיום השימוש. המכסה ההידראולי מגיע במידות של 60-100 ס”מ בקפיצות של 5 ס”מ וניתן להזמנה והתאמה אישית בגדלים נוספים.

בריכה הידראולית - רצפה עולה ויורדת

מנגנון הידראולי לבריכת שחייה הוא מוצר טכנולוגי מתקדם ויוקרתי שהופך כל בריכת שחייה למשטח בלחיצת כפתור. המנגנון ההידראולי מעלה ומוריד את רצפת הבריכה וניתן לעצור אותו בכל גובה רצוי. יתרונות המנגנון רבים: 1. בטיחות – בריכת השחייה הופכת למשטח ריק ממים. זהו הפתרון הבטיחותי ביותר למשפחות עם ילדים. 2. דינמיות - את מנגנון הרצפה אפשר לעצור על גובה נמוך בזמן שהילדים טובלים בה ובעצם ליצור בריכת פעוטות או בריכת שחייה לבוגרים. 3. שטח – בתים עם  שטח מוגבל או בעלי דירות שלא מעוניינים "לבזבז" שטח על בריכה, יכולים להפוך את הבריכה למשטח עליו ניתן לשים כל דבר – החל מפינת ישיבה, טרמפולינה ועוד.